neděle 8. února 2015

Stinné stránky Skotska

Protože ne vždy je vše zcela podle našich představ, musíme počítat i s mínusy, které doprovázejí naše zkušenosti a zážitky. A přesně na ty stinné stánky se v dnešním článku zaměřím.
Jelikož zatím nemám práci a rodiče mě podporují z Čech, ceny jsou pro mě ve Skotsku celkem vysoké. Jídlo v restauraci vyjde obvykle na 10 liber (360 Kč). Největším nákladem je potom rozhodně Ubytování, jelikož jeho cena se pohybuje mezi 90-170 librami za týden podle toho, jaké zvolíte. Na druhou stranu, když si najdete brigádu, můžete si být jistí, že za odvedenou práci dostanete náležitě zaplaceno a život tady Vám rozhodně zlehčí.
Druhým mínusem je určitě to, že mi bydlím 2000 kilometrů od domova. Kdykoliv se mi tedy něco stane, jsem nemocná, nebo potřebuji někde vyzvednout, nemám komu zavolat, nebo koho poprosit o pomoc jak jsem byla zvyklá. Tyto situace Vás ale naučí řešit problémy a vybaví Vás do budoucnosti.
V případě Aberdeenu není až tak silný, ale když potkáte někoho z Glasgow tak chvilku přemýšlíte, jakým jazykem to vlastně mluví - ano, řeč je o přízvuku. Jelikož je Aberdeen velmi mezinárodní, paleta přízvuků je opravdu pestrá. Mnoho vyučujících je přitom z Glasgow, takže mi trvalo pár přednášek, než jsem se zorientovala, ale zvyknout se dá opravdu na vše.
Jakkoliv jsem v minulém článku University of Aberdeen vychválila, samozřejmě má i své mínusy. Za ten největší považuji to, že oprava esejí a zkoušek jim trvá několik týdnu a často déle, než nám řeknou. Na jednu svou esej sem tedy čekala asi měsíc a výsledky ze zkoušky, kterou jsem skládala v půlce prosince jsem obdržela až v únoru. Zpětná vazba na Eseje je zpracována pěkně a dozvíte se, kde jste udělali chybu a co vylepšit, ale v případě zkoušek dostanete pouze výslednou známku, známku přímo za zkoušku se tedy nedozvíte.
Na rozdíl od českých vysokých škol máte na složení zkoušky jen dva pokusy, pokud ani při druhém pokusu neuspějete, musíte ukončit studium. Mě tento systém motivuje, protože vím, že se musím pořádně připravit už na poprvé, protože pak už zbývá jen jeden pokus.
Následující dva postřehy jsou spíše mínusy úsměvné, se kterými se dá bez větších obtíží žít. Prvním z nich jsou hlásiče požáru. Není nic horšího, než když zapomenete, že se v úterý v 10 hodin testují a rozhodnete si přispat. Jejich testování probíhá každý týden v mnoha budovách a často se kvůli nim přerušují i přednášky.
Jak je známo, Británie není slavná pro svojí kuchyni a jelikož jím v jídelně, často se mi stýská po pořádném jídle. I když máme celkem pestrou nabídku ovoce a zeleniny, nabídka hlavních chodů a jejich chutě se často opakují. V případě, že se tedy rozhodnete studovat ve Velké Británii, zvažte, jakým způsobem se chcete stravovat.

Doufám, že Vás můj článek moc neodradil. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat